tisdag 3 mars 2009

Jag gillar Gösta Boman

Hänt i Värmdö
Jag älskade Gösta Boman som politiker. Inte för att jag alltid delade hans åsikter. Nej, det var ganska ofta jag inte gjorde det. 

Han sa saker och han menade dem. Folk retade sig på vad han sa. Ibland blev det folkstorm. Oftast stod han på sig. Ibland ändrade han sig och då var han tydlig med att han faktiskt ändrade sig. Jag önskar att Gösta Boman levt och kunnat tala sina efterföljare på Värmdö tillrätta.

Andra media: NackaVärmdöPosten,
Andra bloggar: Annika Andersson

4 kommentarer:

Lars-Erick Forsgren sa...

Kan ju inte påstå att jag gillade Bohman...
Han trampade i klavereet gång på ggn. Det märkliga var att "alla" förlät honom uttalanden som skulle ha gjort varje annan politiker omöjlig.
Kanske var det ngt slags populistisk charm ändå.

Eller detta att han faktiskt sa det han menade.
Rakryggad.

I det avseendet står han givetvis skyhögt över dagens politiker. De är bara fega taktiker.

Värmdöbävrar sa...

Han var rakryggad. Sedan gillade jag inte heller många av hans idéer, men han stod för vad ha sa

Morfar Gunnar sa...

Lustigt sammanträffande Stefan. Först läser jag din blogg för ett antal dagar sedan. Därefter skriver jag på namninsamlingen. Idag skriver jag en blogg i Norrtelje Tidning om Gösta Bohman, sedan hittar jag ditt inlägg om Gösta Bohman. Läs gärna vad jag skrev på www.norrteljetidning.se/lasarnytt/bloggar/11/read

Morfar Gunnar

Michael Gajditza sa...

Världens tunnaste bok finns på Sundskär. Den heter "Gösta Bohmans samlade bortförklaringar...."

Behövs inte många om man har integritet och är rakryggad!