onsdag 29 september 2010

Värmdöpolitiken: Zlatan ska inte sitta på bänken


Hänt i Värmdö
Jag är inte så duktig på fotboll. En sak har jag dock lärt mig. Det är att Zlatan är en stjärna. Om jag som tränare i ett fotbollslag skulle han honom i mitt lag skulle jag använda honom så mycket det går. Självklart skulle jag alltid ställa upp med den bästa laguppställningen.

Det var fullmäktigemöte i Värmdö i kväll. När man lyssnade till debatten var den självklart avslagen. De som satt på mötet ska om lite över en månad bli ersatta av de ny- och omvalda ledamöterna. Det verkade inte vara så lätt att uppbåda den stora entusiasmen.
En sak slog mig. Bredvid mig satt moderaternas Zlatan i Värmdö, kommunstyrelsens ordförande i Stockholm, Bo Bladholm. Han bjöds inte ens in i matchen av sina kompisar. Lite märkligt kan man tycka när en kompetent politiker med bred erfarenhet inte används.

Det var uppenbart att man inte hade plockat fram stjärnorna i laget. En del satt hemma och gjorde annat. Andra av dem kanske inte ens vill ingå i laget. Det gäller speciellt den moderata lagdelen.

Så hör jag någon som ondgör sig över bloggen i "laget". Inte var det någon av stjärnorna. Det var en av dem som sällan gör mål. Stjärnorna i laget är det lätt att samarbeta med. De gillar bloggen. Däremot är det svårare att få en bra dialog med lågpresterarna. De känner sig bara påhoppade. Stjärnorna däremot har en helt annan trygghet. De ser att bloggen faktiskt kan lyfta politiken.

Hoppas det kommer fler stjärnor till Värmdöpolitiken. Det skulle inte bara göra politiken roligare. Framförallt skulle den bli bättre.

Andra medier: NVP

Fotnot: Bilden till vänster föreställer inte Zlatan utan Bo Bladholm

2 kommentarer:

En Dolk som Spetsar frågorna sa...

Hej Bloggen.
Som många gånger tidigare menar jag att bloggen har rätt. Det ju nu så att de interna smörjelserna gjort sitt och då finns det inte någon plats för Zlatan Men å andra sidan så vet både boggen och undertecknad att detta inte är något nytt i det Värmdöska Svitjod.
Jan Dolk

Stefan Mårtensson sa...

Tack Janne
Det är viktigt att människor engagerar sig i politiken av rätt skäl, dvs att de brinner för att skapa ett bättre Värmdö t.ex. Att bli försörjd genom politiken är ingen bra grund före engagemang

Mvh

Stefan